Concil Marketing icon

Så lyckas du med din digitala marknadsföring

Så lyckas du med din digitala marknadsföring

Dagensanalys.se, som jag ofta refererar till här i bloggen, har listat 5 konkreta tips som du kan använda dig av för att lyckas med din digitala marknadsföring.

Skapa kontinuitet i sociala medier

Var aktiv och publicera kontinuerligt. Att vara aktiv innebär du beter dig exakt likadant på sociala medier som i det ”verkliga” livet. Kommunicera mer än informera. Detta gynnar algoritmerna så att ditt företag når ut till flera.

Se till att du har en SEO - strategi

Skapa relevant innehåll i dina digitala plattformar och använd sökord utifrån vad du tror dina kunder söker på. Håll din SEO - strategi uppdaterad genom att hålla koll på hur många sökningar dina utvalda sökord genererar varje månad.

Blogga

Använd dig av en blogg för att dela med dig av kunskap som skapar ett värde för dina kunder/användare. Som jag nämnt i tidigare inlägg kallas detta för content marketing. Genom att publicera blogginlägg så förbättrar du ditt företags synlighet på nätet. En blogg som uppdateras kontinuerligt med relevant innehåll leder också till en ökad trafik till ditt företags webbplats och sociala medier.

Mobilanpassa allt

Har nämnt det i tidigare inlägg men detta är så viktigt att det bör nämnas igen. Idag surfar fler på mobilen än på datorn. Du kommer att gå miste om kunder om dina digitala plattformar inte är mobilanpassade!

Marknadsför m.h.a. e-post

Använd dig av e-post i din marknadsföring.  I och med att mobilsurfandet har ökat så har också öppningsgraden av marknadsförd e-post också ökat (180 procent). Om du använder dig av e-post i din marknadsföring är det oerhört viktigt att innehållet är anpassat till mobilen.

En kombination av ovanstående tips kommer göra dina följare/besökare/användare mer engagerade vilket förhoppningsvis leder till att de väljer ditt företag om de är i behov av de tjänster eller produkter du erbjuder.

Läs artikeln i sin helhet

Vill du ha hjälp med att komma igång med din digitala marknadsföring? Kontakta oss!