Concil Marketing icon
Can Tieta hemsida

Hemsida och brand identity för Can Tieta

Can Tieta är beläget på en väldigt gammal "finca" som befinner sig på Ibizianska landsbygden. Från att vara en bondgård med historia från över 800 år tillbaka, kommer nu Can Tieta jobba med medvetenhet och välmående. De kommer coacha och stödja både individer och företag för att öka sin självkännedom och komma tillbaka i balans. Företaget ville ha hjälp med en ny hemsida och brand identity vilket vi på Concil självklart hjälpte till med.

Hemsida i WordPress

Hemsidan är skapad i WordPress med stort fokus på design och stilrenhet. Designens enkelhet och stora luftrum runt innehållet var viktig för att kommunicera rätt känsla av vad Can Tieta jobbar med och vad de erbjuder sin kunder. En modern och smakfull hemsida som andas deras brand identity!

Fördelar med WordPress

Fördelarna att bygga upp en hemsida i WordPress är bland annat deras användarvänliga CMS-system. Med hjälp av WordPress CMS-system kan kunden enkelt logga in och uppdatera hemsidans innehåll på ett smidigt sätt. Vi bygger upp hemsidan med hjälp av ett modulprogram som underlättar underhållsarbetet för kunden, men också för oss.

Mobile first design

Uttrycket "Mobile first" innebär att vi utgår från att användarna först och främst besöker webbplatsen i mobilen. Hemsidans design grundar sig i att varje sektion får sitt eget space som täcker stora delar av webbläsarens yta. Besökaren kommer uppleva hemsidan mer lättläst. Det är också en snygg detalj i designen med modern fräsch touch som passar företagets hemsida och brand identity.

Can Tieta webb mobil

Ökade förutsättningar för hemsidan på Google

Vi byggde upp hemsidan med rätt taggar och struktur för att ge hemsidan de bästa förutsättningarna att synas högt upp på Googles sökresultat. Textinnehållet är anpassat för att öka SEO-värdet på hemsidan.

Efter lansering av en hemsida skickar vi med en manual fylld med SEO-tips till kunderna. Det har visat sig väldigt användbart när kunderna loggar in och uppdaterar texter och bilder på hemsidan.

Brand identity

Byggnader med kalksten, varma och jordiga toner från naturen avspeglar Can Tietas brand identity.

Logotyp

En logotyp ska kort sagt kommunicera företagets identitet på ett sätt som gör att mottagaren får en hint av vad företaget står för och vad de gör. Den ska helst vara stilren och tidlös, men också flexibel för att kunna placeras och synas i olika sammanhang.

För att avspegla gårdens historia, utseende och känsla tog vi fram en logotyp som ska kommunicera just den känslan. Grov men ändå avskalad, stilren med fantastisk patina i moderna touch. Helt i linje med deras brand identity.

Can Tieta logo på papper

Rätt färger för Can Tietas brand identity

Samtliga färger är framtagna med omsorg från platsens naturliga färger och sammansatta så att de harmoniserar med varandra. Can Tietas verksamhet andas sinnesro och livsglädje. För att förmedla rätt känsla i kulörer tittade vi på många olika bilder på hur naturen ser ut på Ibiza samt många konversationer med kunden.

Färgerna, loggan och typsnitten skapar tillsammans företagets brand identity. Deras visuella verktygslåda.

Can Tieta Off-white
Can Tieta Sand
Can Tieta Light sage
Can Tieta Dark sage
Can Tieta Charcoal

Kolla in Can Tietas nya hemsida och brand identity

Missa inte att besöka Can Tietas nya hemsida för att se det färdiga resultatet och deras brand identity.
Klicka här!

Om du gillar det vi gjort åt Can Tieta och behöver hjälp med hemsida och brand identity är det bara att kontakta oss direkt.