Utvärdera och analysera din digitala närvaro

Utvärdera din digitala närvaro

Det absolut viktigaste för att veta om du arbetar i rätt riktning i dina digitala kanaler är att du utvärderar din närvaro regelbundet. Många digitala plattformar erbjuder idag egna statistikverktyg där du som användare kan mäta din närvaro på egen hand.

Google Analytics, Facebook & Instagram

Både Google, Facebook och Instagram (för att nämna några av det största digitala plattformarna) har alla tre väldigt bra statistikverktyg. Dock så skiljer sig de olika lite ifrån varandra. Google Analytics är ett verktyg där du kan få statistik på i stort sett allt som händer på din webbplats. Verktyget är omfattande men samtidigt väldigt lättanvänt. Läs här hur du kommer igång med Google Analytics.

Kastar vi oss över till det största sociala mediet Facebook så är deras statistikverktyg välutvecklat och möjliggör för dig som användare att mäta din närvaro både på ett brett och djupt plan. Instagrams statistikverktyg är mer av det enklare slaget och erbjuder inte riktigt samma funktioner. Vi på Concil hjälper dig och ditt företag att navigera runt i de olika statistikverktygen samt hur du ska tänka när du utvärderar.

Kontakta oss:)!